🎉 Ons Straatfeest viert 5 jaar! Doe Mee met jouw Overbetuwe Waardenbon en Maak Het Feest van het Jaar! 🎉

Verslag straatfeest – verantwoording subsidie

Aanleiding
Dankzij de subsidie van de gemeente konden we dit jaar ons jaarlijkse straatfeest op een bijzondere manier vieren. Het straatfeest is inmiddels een traditie: al vijf jaar vormt het hét moment waarop wij als buren elkaar beter leren kennen, samen lachen en herinneringen maken. Met de ontvangen subsidie wilden we de verbondenheid in onze straat verder versterken en onderzoeken wat we als gemeenschap nog meer voor elkaar kunnen betekenen.

Besteding subsidie
De subsidie is gedeeltelijk (restant 21 euro) ingezet voor het huren van een discotent, die het hart vormde van onze activiteiten gedurende de dag en avond. De tent gaf ons de ruimte om een gevarieerd programma te organiseren voor jong en oud, ongeacht het weer.

Activiteiten en verloop van de dag
In de middag werd de discotent omgetoverd tot een bioscoop. Eerst konden de oudere kinderen genieten van een leuke film, waarna de allerkleinsten aan de beurt waren. Met dekentjes, popcorn en limonade zat de sfeer er goed in.

Na de films begon de kinderdisco – compleet met discolichten, muziek en zelfs rook! Vooral dat laatste bleek een groot succes bij de kleintjes. Er werd volop gedanst, gelachen en gefeest.

Toen de jongste kinderen naar bed gingen, maakten we van de tent een bingoruimte. Jong en oud uit de straat deed enthousiast mee, en er waren leuke kleine prijsjes te winnen. De bingo zorgde voor veel plezier en gezellige gesprekken.

Na de bingo barstte de karaokeavond los. Tot in de late uurtjes zongen buren samen – soms verrassend goed, soms vooral met veel enthousiasme. Er kwamen zelfs verborgen zangtalenten naar boven waarvan we niet wisten dat ze in de straat woonden!

Effect en resultaat
Het straatfeest was een groot succes. Dat blijkt niet alleen uit de hoge opkomst en de gezellige sfeer, maar vooral uit het effect dat het heeft gehad: weken later hebben de kinderen het er nog steeds over, en spelen ze weer vaker samen op straat. Ook de volwassenen hebben nieuwe contacten gelegd of oude banden aangehaald.

Het feest heeft opnieuw laten zien hoe waardevol het is om te investeren in verbinding en gemeenschapszin. Dankzij de bijdrage van de gemeente hebben we niet alleen een geslaagde dag gehad, maar ook bijgedragen aan een warmere, hechtere buurt.

Namens alle bewoners van de Paardenbloem te Driel, hartelijk dank!

In verband met privacy van bewoners, graag foto's na beoordeling verwijderen. Ik had nog hele leuke video's maar zie dat deze de bestanden niet ondersteund. 

Initiatief uitgevoerd
27 september 2025
Organisator
Dzunia Hochstenbach
Locatie
Feest wordt gehouden aan de Paardenbloem in Driel.
Opgehaald bedrag
€ 1.114,00

Vragen?

Kijk of het antwoord bij 'veelgestelde vragen' staat

0481 700 216

helpdesk@overbetuwedoet.nl

Nieuwsbrief

Houd mij op de hoogte van:


Aanvinken om belangrijke informatie over overbetuwedoet te ontvangen.
Aanvinken om informatie over nieuwe initiatieven van overbetuwedoet te ontvangen.

Privacyverklaring

Ik ga ermee akkoord dat mijn gegevens verwerkt worden zoals beschreven in de privacyverklaring versie 1.1.

Deel deze pagina

Vertel je buren over Overbetuwe Doet